Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2017

ιδιώτες στη ναυτική εκπαίδευση


Π. Κουρουμπλής: Μπορούμε να συζητήσουμε για ιδιώτες στη ναυτική εκπαίδευση

Συγχαρητήρια κ. Κουρουμπλή παραδώσατε τη ναυτική εκπαίδευση και επιμόρφωση στα ιδιωτικά συμφέροντα σε χρόνο ρεκόρ ενω άλλοι προσπαθούσαν επι χρόνια.

Να χαίρεσθαι τους συμβούλους και συνεργάτες σας.


Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής.

παραβρέθηκε σε ενημερωτική εκδήλωση που διοργάνωσε το Ίδρυμα Ευγενίδου με θέμα την «Αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού Πλοιάρχων και Μηχανικών».

Μεγάλο ενδιαφέρον,  είχε και ο λόγος του ΥΝΑΝΠ κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι παρά τις πιέσεις που ασκήθηκαν δεν πρόκειται να προχωρήσει στην ανωτατικοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης, τουλάχιστον στην παρούσα φάση, με δεδομένο ότι το πρόγραμμα σπουδών και οι πιστοποιήσεις δεν συνάδουν με τις εν ισχύ διεθνείς προδιαγραφές για να ολοκληρωθεί ένα τέτοιο βήμα.

Η ΕΕΕ άσκησε και ασκεί σίγουρα μεγαλύτερες πιέσεις για το συγκεκριμένο θέμα!

Στην εκδήλωση η κ. Βενετία Καλλιπολίτου Αντιπλοίαρχος Λ.Σ. (ε.α.), ως συντονίστρια των Ομάδων Εργασίας για την αναθεώρηση των προγραμμάτων σπουδών Πλοιάρχων και Μηχανικών των Ακαδημιών Ε.Ν. ,έχοντας δεσμούς με  στην εταιρεία ΤΣΑΚΟΣ μετά την αποστρατεία της, υπογράμμισε ότι το έργο της επιτροπής είναι εξαιρετικά φιλόδοξο και σίγουρα θα αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις αλλά τα μέλη της είναι προσωπικότητες της ναυτιλίας με γνώσεις και εμπειρία.

 

Ο τομεάρχης Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Πλακιωτάκης και ο ταμίας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών δρ Ματθαίος Λω έθεσαν κατά τη συνήθη τακτική τους  το θέμα της σύστασης ιδιωτικών σχολών .

 

Για το θέμα της δημιουργίας ιδιωτικών σχολών ναυτικής ο υπουργός  κ. Κουρουμπλής, διεκδικώντας τα εύσημα από τη την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) και τους εκπροσώπους της , σημείωσε ότι στον πρόσφατο νόμο που ψηφίστηκε -με τροπολογία της τελευταίας στιγμής 120 σελίδων- έχει θεσπιστεί για πρώτη φορά διάταξη «με την οποία φορείς, όπως είναι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, μπορούν να δημιουργήσουν και σχολές και κέντρα επιμόρφωσης, ώστε να βοηθήσουμε ακόμα περισσότερο την ανάπτυξη αυτού του τομέα. Τώρα, για το άλλο ζήτημα που αφορά τον ιδιωτικό τομέα δεν έχω καμία ιδεοληψία και είναι ένα θέμα που μπορούμε να το συζητήσουμε».

 

Επιπλέον ο κ. Κουρουμπλής προανήγγειλε την παρουσίαση ενός σχεδίου για τη ναυτιλία που θα στείλει για διαβούλευση στα πολιτικά κόμματα, με στόχο τη διαμόρφωση μιας εθνικής στρατηγικής πολιτικής για τη ναυτιλία. Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Το υπουργείο Ναυτιλίας στις αρχές τους χρόνου θα καταθέσει στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής ένα αφήγημα για τα ζητήματα της ναυτιλίας. Φιλοδοξώ ως υπουργός να ακούσω τα κόμματα με πολλή προσοχή, χωρίς ιδεοληψίες και εμμονές να το συμπληρώσουμε και να τολμήσουμε να καθιερώσουμε μια εθνική πολιτική για τα ζητήματα της ναυτιλίας. Πρώτο ζήτημα αυτού του αφηγήματος είναι ο τομέας της εκπαίδευσης».

Για το θέμα της εκδήλωσης ο υπουργός Ναυτιλίας τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι «οι ειδικοί εκτιμούν ότι πάνω από 150.000 στελέχη πρώτης γραμμής θα χρειαστεί η παγκόσμια ναυτιλία τα επόμενα δέκα χρόνια. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι, διεκδικώντας ένα μερίδιο από αυτή την κατανομή, μπορεί να συμβάλει αποφασιστικά και αποτελεσματικά στην ανάπτυξη της χώρας, στην εισαγωγή σημαντικού συναλλάγματος που το έχει πάντα ανάγκη και κυρίως να διοχετεύσει μεγάλο ποσοστό της ανεργίας».

 

Και πρόσθεσε: «Η κρίση στην Ελλάδα άγγιξε σε μεγάλο βαθμό και τον τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης. Άλλοτε οι περιορισμοί, άλλοτε ο υπερβολικός ζήλος πολλών να φανούν συνεπείς και ευπειθείς, άφησαν τη ναυτική εκπαίδευση στην τύχη της. Το υπουργείο Ναυτιλίας, αντιλαμβανόμενο με τον δικό του τρόπο τα πράγματα και αφομοιώνοντας τον προβληματισμό πολλών φορέων που είχαμε επαφές, σήμανε συναγερμό. Προσλάβαμε 290 ωρομίσθιους καθηγητές εφέτος και 17 μόνιμους για  να δημιουργήσουμε μια αντίστροφη μέτρηση για την κατάσταση στις σχολές».

Ο κ. Κουρουμπλής έθεσε ως μεγάλο ζητούμενο την ποιότητα της εκπαίδευσης, λέγοντας ακόμη ότι υπήρξε ανάγκη για την αναβάθμιση των προγραμμάτων.

Πως εξασφαλίζεται η ποιότητα της ΝΑΥΤΙΚΉΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ κ.Υπουργέ χωρίς τον απαραίτητο αριθμό μονίμων καθηγητών ,τη μείωση των  πραγματικών μισθών τους;

Με 290 ωρομίσθιους καθηγητές που προσλαμβάνονται μετά την έναρξη των μαθημάτων, με ωρομίσθιο που παραμένει στα επίπεδα της προηγούμενης δεκαετίας χωρίς ούτε σταθερό μισθό ούτε εξασφαλισμένο  εισόδημα,  με εξαντλητικό ωράριο διδασκαλίας;

Πως εξασφαλίζεται η ποιότητα της ΝΑΥΤΙΚΉΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ κ.Υπουργέ με τις κτιριακές και εργαστηριακές υποδομές στις περισσότερες σχολές χωρίς συντήρηση και εκσυγχρονισμό αντίστοιχα;

 

Και συμπλήρωσε ότι: «Μπορούμε να έχουμε σχολές που θα παράγουν υψηλότατου επιπέδου επιμόρφωση και το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα δίνει τη δυνατότητα σε αυτούς τους ανθρώπους να είναι ικανοί ως διοικητές πάνω σε ένα πλοίο και να έχουν τεχνογνωσία και γνώση. Παράλληλα να τους μάθει τη μεθοδολογία για να ανανεώνουν τη γνώση τους».

 

 

Από την πλευρά του, ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ότι πρέπει η Ελλάδα να μετατραπεί σε παγκόσμιο κέντρο ναυτικής εκπαίδευσης, λέγοντας ότι «προβλήματα υποδομών υπήρχαν και θα υπάρχουν» και συμπλήρωσε: «Θέλω να ανοίξω ένα άλλο κεφάλαιο, για το οποίο δεν θα πω κάτι πρωτότυπο, το κάνουν άλλες ανταγωνίστριες χώρες, και είναι ο τομέας της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι καταργείται η δημόσια ναυτική εκπαίδευση, το αντίθετο μάλιστα. Όταν θα υπάρχει και ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση, και η δημόσια ναυτική εκπαίδευση θα αναβαθμιστεί, αλλά παράλληλα θα δημιουργήσουμε μια άλλη προοπτική στα ελληνόκτητα πλοία αλλά και στα πλοία της παγκόσμιας ναυτιλίας. Θα μπορούμε να παράγουμε αξιωματικούς πλοιάρχους και μηχανικούς αρίστης ποιότητας και βεβαίως, τη στιγμή που υπάρχει ένας τεράστιος αριθμός ελληνόκτητων πλοίων, καταλαβαίνουμε ότι σήμερα δεν καλύπτονται οι ανάγκες της ελληνικής ναυτιλίας... Και θα αναπτύξουμε τη δημόσια ναυτική εκπαίδευση, αλλά παράλληλα πως θα δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις να ελέγχονται οι ιδιωτικές ναυτικές ακαδημίες, όπως και τα ιδιωτικά σχολεία, είναι ένα κεφάλαιο που θα πρέπει να συζητήσουμε, δεν θα πρέπει να υπάρχουν αγκυλώσεις και ιδεοληψίες». Επίσης συμφώνησε με τον κ. Κουρουμπλή στη χάραξη εθνικής στρατηγικής για τη ναυτιλία.

 

Επιπλέον, στον χαιρετισμό του ως εκπροσώπου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ο δρ Ματθαίος Δ. Λω, ταμίας της ΕΕΕ, επεσήμανε μεταξύ άλλων «για τη μεγάλη ελληνική ναυτιλία, η οποία δραστηριοποιείται σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπου οι τεχνολογικές εξελίξεις είναι ραγδαίες και οι απαιτήσεις για καλά εκπαιδευμένο και εξειδικευμένο προσωπικό στα πλοία είναι ιδιαίτερα υψηλές, η διαμόρφωση ενός εκσυγχρονισμένου θεσμικού πλαισίου ναυτικής εκπαίδευσης αποτελεί σημαντική προϋπόθεση, ώστε η ναυτιλία μας να παραμείνει μεγάλη όχι μόνο ποσοτικά αλλά και ποιοτικά στον παγκόσμιο ναυτιλιακό στίβο. Για την αναμόρφωση και τον εκσυγχρονισμό της ναυτικής εκπαίδευσης απαιτείται η λήψη πρωτοβουλιών και ενεργειών τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, προκειμένου να υπάρχει προσέλκυση και εκπαίδευση επαρκούς αριθμού νέων ανθρώπων με στόχους και φιλοδοξίες να σταδιοδρομήσουν στη θάλασσα. Απαιτείται προσήλωση σε αντικείμενο που έχει να κάνει με επαγγελματική κατάρτιση, τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. Απαιτείται, τέλος, η δημιουργία πεδίου άμιλλας με την επανίδρυση ναυτικών σχολών ιδιωτικής πρωτοβουλίας και οργάνωσης, ένα αντίπαλο δέος, αν θέλετε, για τις δημόσιες σχολές που μονοπωλούν σήμερα το εκπαιδευτικό μας σύστημα με τις γνωστές παθογένειες».

Γιατί δεν αναφέρεται ο όρος εκπαίδευση αλλά επιμόρφωση και κατάρτιση;

Αποτελεί αναβάθμιση η μετατροπή της εκπαίδευσης σε κατάρτιση ή μήπως υποβάθμιση και «τίποτα περισσότερο τίποτα λιγότερο».

 

Οι παρόντες  καθηγητές, διευθυντές τα μέλη των επιτροπών δεν έχουν άποψη για τη Ναυτική  εκπαίδευση;

Αρκούνται μόνο στην  «οικογενειακή» φωτογράφιση και το χειροκρότημα;

Αναμένουμε τις επόμενες κινήσεις τους!

Ελπίζουμε να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων.